Cream Cheese Apple Tart Recipe/Torta de Manzana y Crema de Queso (Receta)
- 72 Replies
- 24 moms liked this
I made this today for dessert and it didn't take me more than 15 minutes to put together and only 25 to bake. It's really easy!! I hope you guys try it and like it. Here are some pics of the one I made.
Esto lo hice hoy de postre y no me tarde mas de 15 minutos en prepararlo y 25 minutos en cocinarlo. Es bien sencillo!! Espero que lo traten y les guste. La receta en español esta mas abajo. Aqui hay fotos del que hice:

Ingredients:
1 Pillsbury Pie Crust (comes in a package of two)
3 gala apples (the sweeter the better)
¼ cup of sugar
2 tbsp. of flour
½ package of cream cheese
Cinnamon
You will also need a 9 inch pie pan
Instructions:
- Preheat your oven to 450°
- Line pie pan with crust. Carefully spread cream cheese into 6-inch circle in center.

- Peel and slice apples into thin slices (about ½ an inch). Toss apples with granulated sugar and flour; spoon over cream cheese.

- Fold crust partially over apples. Bake for 25 min. Put a little bit of cinnamon on top. Cool. Serve topped with cool whip or ice cream. Refrigerate leftovers.

- Enjoy
~☺~♥~☼~Lulu~☼~♥~☺~
Instrucciones
1 Paquete de Pillsbury Pie Crust (vienen dos por paquete)
3 manzanas "gala" (entre mas dulce mejor)
¼ taza de azúcar
2 cucharadas de harina blanca
½ pqte de crema de queso "Philadelphia"
Canela
Tambien necesitaras un molde de 9 pulgadas para tortas
Instructions:
- Precalienta tu horno a 425°
- Forra el molde con la tapa de harina. Extiende la crema de queso en el centro de la tapa de harina.

- Pela las manzanas y córtalas en rebanaditas de media pulgada. Mézclalas con la azúcar y la harina y luego ponlas arriba de la crema de queso.

- Dobla la tapa de masa por encima de las manzanas. Hornea por 25 minutos. Hechale un poquito de canela por arriba. Deja enfriar. Sirve con helado o crema whip. Las sobras las puedes refrigerar.

- Enjoy
~☺~♥~☼~Lulu~☼~♥~☺~
Thank you for sharing! That looks so delicious.
Lourdes! I have not seen you in a while! I wondered where you had been. Glad you're back with us. :)
This looks absolutely delicious.
Tengo casi todo, me falta el crust =( pero esto se ve rico!

Share recipes and cooking tips! Moms discuss meal planning, baking, healthy options, how to save on groceries and spend less time in the kitchen.