Welcome to MamásLatinas
join our community and talk to other moms, share advice, and have fun!

What is your preferred language?

English Español
I'm bilingual

By signing up, you certify that you are female, at least 16 years old, and accept the Terms of Service

Caldo de camaron/Shrimp stew

• 12 Replies
  • 1 mom liked this

Since my husband has been sick I had to change his menu a little and he told me he had a craving for caldo de camaron but I dont know how to make it and I don't like sea food.So it was my mom to the rescue and my husband absolutly LOVED it:)

She put crabs,shirp,clamp and some other stuff.

Do you ladies like caldo de camaron and what do you put in it?

Replies (12) displaying 1-10
Poodles

I would not like it.  :/

MamaMedina

Me either:( I just dont like sea food at all:( my husband wants to go to Galveston,Tx cause of the sea food but not to excited about that...

Quoting Poodles:

xtc_nena

pues para el caldo de camaron esta es la receta rejia :)

compras pescado el que mas te convenga a ti junto con el camaron 

tomate 

cebolla

ajo

cilantro

papas

apio 

zanahorias 

para prepara pones el tomate con sal el ajo a licuar y pones a hervir con mas agua y le pones el pescado depues le pones la papa la zanahoria y cebolla juntos si quieres puedes freir un poco la cevorlla antes despues que ya todo esta mas o menos hervido le pones el apio ya que este la sopa sacas un poco y en otro sartes le pones un poco de salsa chipotle con matequilla y acitronas un poco el chipotle depues le pones un poco de salsa de soya y despues le pones el caldo de pescado que ya tenias despues le pones el camaron le puedes agregar tambien pulpo, almeja, y demas animales marinos pero asi se prepara un caldo de restaurante :) se me olvidava que al ultimo le pones para decorar el cilantro bien picadito y tambien puedes preparar un arros para acompaniar

Poodles

Quoting MamaMedina:

Me either:( I just dont like sea food at all:( my husband wants to go to Galveston,Tx cause of the sea food but not to excited about that...

Quoting Poodles:

Can't say I'd bee too excited about that either.  lol

MamaMedina

For real! our other choice is going to branson,mo but like here is way too hot so Galveston would be a better choice weather wise:)

Quoting Poodles:

Quoting MamaMedina:

Quoting Poodles:

Can't say I'd bee too excited about that either.  lol

hermosachapis

I love it, i put shrimp, crab, vegetales, and chipotle, delicious. 

MamaMedina

I just cant even try it I don't know why but i just dont maybe cause when I was little a fish bone got stuck in my throat and I was bleeding.My mom make it with chiple too:)

Quoting hermosachapis:

I love it, i put shrimp, crab, vegetales, and chipotle, delicious. 

libelulalatina

I love caldo de camaron!

adi24

yo prefiero el que lleva puro camaron por que lo de mas no me pasa

sticking your tongue out / sacando la lengua

MamaMedina

A mi no me pasa ni ecamaron mucho menos lo demas:)

Quoting adi24:

yo prefiero el que lleva puro camaron por que lo de mas no me pasa

sticking your tongue out / sacando la lengua