Welcome to MamásLatinas
join our community and talk to other moms, share advice, and have fun!

What is your preferred language?

English Español
I'm bilingual

By signing up, you certify that you are female, at least 16 years old, and accept the Terms of Service

Conoces los beneficios del platano (guineo) maduro?

• 15 Replies

De acuerdo a una investigación científica japonesa, el plátano completamente maduro con manchas oscuras sobre una piel muy amarilla produce una sustancia llamada “factor de necrosis tumoral” que tiene la capacidad de combatir las células anormales.

Cuanto más maduro es el plátano, mejor es su capacidad anti cancerígena. El plátano con manchas oscuras es más alcalino y ocho veces más eficaz en la mejora de las propiedades de los glóbulos blancos de la sangre que cuando está en su estado verde. Comer 1-2 plátanos al día te aumentará la inmunidad.

De que forma lo consumes mas del 1 al 7!

Sigueme en los siguientes grupos:

La PlazaLa Plaza BienvenidasBienvenida Health / SaludSalud Get Inspired / Inspirate Inspirate

Replies (15) displaying 1-10
BellaREsteban
A mi me encanta frito o al horno. Pocas veces lo consumo "al natural" pero si muy rico. Una o dos veces por semana
Posted on MamásLatinas Mobile
ttesi

I'm dying of laughter / Me muero de risasobre todo cuando te explota por el sunfiate jajajaja mi marido me trono ke chacho,,,,,,,, jajajaj si supieran

geysha

Generalmente lo consumo como un 6 o un 7 

Poodles

In English:

According to a Japanese scientific research, fully ripe bananas with dark spots on a very yellow skin produces a substance called "tumor necrosis factor" that has the ability to combat the abnormal cells.

The more mature is the banana is better anti carcinogenic capacity. The banana with dark spots is more alkaline and eight times more effective in the improvement of the properties of the blood white blood cells when it is in their Green State. Eat 1-2 bananas a day, will increase you the immunity.

In that way consume it more than the 1 to 7!

Poodles

I have also heard the greener the bananas,  the better---probably for some other reason.  I refuse to eat a banana with any brown spots.  Ew,.  lol

Maggie450

Son deliciosos en todas las formas que uno los consume.

Quoting BellaREsteban:

A mi me encanta frito o al horno. Pocas veces lo consumo "al natural" pero si muy rico. Una o dos veces por semana

Maggie450

No entendi tu comentario.

Quoting ttesi:

I'm dying of laughter / Me muero de risasobre todo cuando te explota por el sunfiate jajajaja mi marido me trono ke chacho,,,,,,,, jajajaj si supieran

Maggie450

Yo lo consumia mucho pero un dia sali alergica a el y ya no puedo comerlo, pero me encantaban y quisiera poder volver a comerlos.

Quoting geysha:

Generalmente lo consumo como un 6 o un 7 

Maggie450

Thank  you for the traslation!! Very helpful!

Quoting Poodles:

In English:

According to a Japanese scientific research, fully ripe bananas with dark spots on a very yellow skin produces a substance called "tumor necrosis factor" that has the ability to combat the abnormal cells.

The more mature is the banana is better anti carcinogenic capacity. The banana with dark spots is more alkaline and eight times more effective in the improvement of the properties of the blood white blood cells when it is in their Green State. Eat 1-2 bananas a day, will increase you the immunity.

In that way consume it more than the 1 to 7!

Maggie450

In my country and even here in usa we do a lot of meals with green bananas. They are delicious!

Quoting Poodles:

I have also heard the greener the bananas,  the better---probably for some other reason.  I refuse to eat a banana with any brown spots.  Ew,.  lol