Welcome to MamásLatinas
join our community and talk to other moms, share advice, and have fun!

What is your preferred language?

English Español
I'm bilingual

By signing up, you certify that you are female, at least 16 years old, and accept the Terms of Service

MAZAMORRA COCHINA

• 27 Replies

Hola Chicas 

Aki trayendoles una mazamorra .... esta mazamorra es de mi pais Peru, no se si quizas en sus paises hacen este tipo de mazamorras, este postre es muy rico y sobre todo lo comemos en tardes de frio ..... ojala les guste ....

Ingredientes

• 20 Gramos de Canela en polvo
  • 4 Tazas de Agua
  • 1 Taza de Leche evaporada
  • 6 Cucharadas de Harina
  • 1 Raja de Canela
  • 3 Tapas de Chancaca , Panela o piloncillo
    Pasas adicionales 

Preparacion

Hervimos la chancaca con el agua y la canela. Luego, disolvemos la harina con la leche y la colamos. Añadimos la chancaca a la mezcla y colocamos a fuego lento, moviendo constantemente con una cuchara de madera . Si quieres puedes agregarles las pasas. Retiramos del fuego cuando la mezcla se espese ligeramente y hierva. Servir de preferencia con canela en polvo

Mazamorra de Cochino

Replies (27) displaying 1-10
Poodles

In English:

Hello Girls Aki bringing you one porridge .... This porridge is my country Peru, if perhaps not in their countries do this sort of porridge, this dessert is very rich and eat everything in cold evenings ..... hope you like .... ingredients   • 20 grams of cinnamon powder • 4 cups water • 1 cup evaporated milk • 6 tablespoons flour • 1 cinnamon stick • 3 Tapas Chancaca, Panela or piloncillo additional raisins preparation

Boil the water and brown sugar with cinnamon. Then dissolve the flour with milk and snuck. Add the molasses to the mixture and place over low heat, stirring constantly with a wooden spoon. If you want to attach the raisins. Remove from heat when the mixture boils and thickens slightly. Serve preferably with cinnamon

geysha

Thank you / Gracias

Quoting Poodles:

In English:

Hello Girls Aki bringing you one porridge .... This porridge is my country Peru, if perhaps not in their countries do this sort of porridge, this dessert is very rich and eat everything in cold evenings ..... hope you like .... ingredients   • 20 grams of cinnamon powder • 4 cups water • 1 cup evaporated milk • 6 tablespoons flour • 1 cinnamon stick • 3 Tapas Chancaca, Panela or piloncillo additional raisins preparation

Boil the water and brown sugar with cinnamon. Then dissolve the flour with milk and snuck. Add the molasses to the mixture and place over low heat, stirring constantly with a wooden spoon. If you want to attach the raisins. Remove from heat when the mixture boils and thickens slightly. Serve preferably with cinnamon

libelulalatina

Creo que en Mexico le conocen como natilla.

que es chanchaca? y panela es un tipo como piloncillo? en Mexico panela es un tipo de queso bien rico!

Gracias geysha =)

CrissPenaDelao

HOLA.. DE NUEVO... ESTO SUENA MUY RICO.. QUE ES CHANCACA... HE VISTO LA PANELA PERO .. ES DEL MISMO SABOR O HAY DIFERENTES SABORES... O ESTOY MAL...

geysha

Es los mismo panela con chancaca tienen el mismo gusto....

Quoting CrissPenaDelao:

HOLA.. DE NUEVO... ESTO SUENA MUY RICO.. QUE ES CHANCACA... HE VISTO LA PANELA PERO .. ES DEL MISMO SABOR O HAY DIFERENTES SABORES... O ESTOY MAL...

CrissPenaDelao

Quoting geysha:

Es los mismo panela con chancaca tienen el mismo gusto....

Quoting CrissPenaDelao:

wooooo!! ok.. haber si la encuentro en la tienda que voy..  me gusto este postre... gracias!!

veronica456

HAY Q RICO YA SE ME ANTOJARON MALAAA.Nervous / Nerviosa

jacky437

Que deliciosa se ve....

carmen1111

Que es chancaca? como lo encontraria aqui en Estados Unidos. Y panela en mexico es un queso..???

aracelib

Yummm / Yummm  Aver si encuentro el producto  Chancaca 

me gustaría hacerlo