Welcome to MamásLatinas
join our community and talk to other moms, share advice, and have fun!

What is your preferred language?

English Español
I'm bilingual

By signing up, you certify that you are female, at least 16 years old, and accept the Terms of Service

Leftovers/Sobras

• 9 Replies

Do you reheat them, toss them, or make them into something else?

Las recalientas, las tiras a la basura, o las haces algo nuevo?

Replies (1-9):
Applepiejoy
1 mom liked this

Siempre trato de cocinar poco, lo suficiente para una sola ocacion porque no me gusta lo recalentado...Los caldos es lo unico que me gusta recalentado....

Somos Joyas preciosas :()
Majudith
Lo recaliento o invento algo diferente cn las sobras...no me gusta tirar comida a la basura cnd en el mundo hay tanta gente muriendo de hambre!! :)
Posted on MamásLatinas Mobile
Poodles

We will use our Christmas ham for tonight's dinner, but I chose to freeze the other things I made cuz there was so much.

Usually with leftovers though, that just becomes my girl's lunch for the next day.  They prefer that to a can of soup or a sandwich. 

ML Cathy

Not much goes to waste in this house with 3 grown men & my son's friends always stopping by cause as they say "my food is the bomb!".  

I usually reheat the leftovers & they finish them off by lunch the next day.

CrissPenaDelao

Todo depende de que sea... por lo regular al dia siguiente precaliento y si aun queda... trato de hacer algo diferente... =)

SEA0701

Heck no we don't toss them lol we EAT them or I make something else to go with them!!

libelulalatina

Depende de lo que sea, pero casi siempre solo lo vuelvo a calentar, hasta que ya casi no queda nada. El pozole facilmente podemos comerlo tres dias seguidos!!

paola1984

Yo recalente el puree de papa pero no me sobro jamon.  Otras veces si me sobra pollo rostisado lo hago sopa de tortilla o le pongo vegetales y salsa de enchilada.  O lo hago flautas o ensalada de pollo.

geysha

La verdad no me sobra mucha comida por que cocino justo, pero si me sobrara pues depende aveces sirve de recalentado .... :)