A Los Cuantos meses/ how many months??

• 17 Replies
  • 1 mom liked this

A Los cuantos meses le empesastes a dar probaditas o comida a tu bebe, y que es lo que le distes

How many months was ur baby when u introduced food or taste of food to ur baby, what was it that u introduced?

Replies (17) displaying 1-10
luckymomof7
I waited until 6 months before I introduced food. The first thing I gave was veggies.
Posted on MamásLatinas Mobile
Yammismom

same here i have introduced food when they were  6 months.

Kristina.marie

At 6 months. His 1st food was avocado.

ML Ingrid

He was almost 6 months and he had some Thanksgiving food--turkey, yams and mashed potatoes. He loved them.

MamiD3

Ok am I the only one who's family thinks its ok to give a 2 month old taste of food mash potatoes yams and anything smooshy I'm on a daily battle with them

bella_latina

5-6 months

NatVee45

Be careful with how frequently you give your baby food. When they are that young, their tummies are still developing and are very sensitive. The younger you give them any food (even to taste), the more likely they will develop food allergies.

Good luck!!!

Quoting MamiD3:

Ok am I the only one who's family thinks its ok to give a 2 month old taste of food mash potatoes yams and anything smooshy I'm on a daily battle with them

*Natalie*  

RainyRain

A los cuatro meses. Empece con unas cucaraditas de cereal de arroz.

lulusf

5 months, i gave her smashed bananas, then cereal in her milk

dagoma74

Cuando tuve mi primer hijo le empece  a dar  comida a los 3 meses y o lo primero fue ..........caldo de frijol ..... la abuela dijo que para curarle el estomago  y hasta el dia de hoy  le agradezco a Dios por que siempre ha sido muy saludable y nunca desarrollo allergias de ninguna clase, pero eso hace  19 aNos  el  tiempo pasa muy rapido jijijijiji y hoy en dia aca en este pais se juega mucho con la produccion  de la comida  y usan demasiados herbicidas  y muchos insecticidas  y pienso que es por eso  que los ninos de este tiempo desarrollan tantas allergias y enfermedades que en mi pais nunca vi . ahora si tuviera que hacerlo otra vez lo haria pero esperaria hasta los 4o 5 meses usaria  todo organico o natural  grow y  los granos integrales  y no usaria sal ni azucar blanca para nada .