Welcome to MamásLatinas
join our community and talk to other moms, share advice, and have fun!

What is your preferred language?

English Español
I'm bilingual

By signing up, you certify that you are female, at least 16 years old, and accept the Terms of Service

Pregunta del Día: ¿Cuál de estas eres? / Question of the Day: Which one of these are you?

• 57 Replies
  • 5 moms liked this

¿Qué sombra de ojo eres? / What eyeshadow are you? 

Toma en unos minutos este quiz super divertido para saber que tipo de sombra de ojos eres tú... Y recuerda, que son las fiestas... así que a probar otro look también si te animas!

Take a few minutes to do this really fun quiz to find out what type of eyeshadow you are...and remember, it's the holidays so try a new look if you dare! 

1. A una amiga, te describirías como: / As a friend, you consider yourself...

a. La perfecta anfitriona para estas fiestas. / The perfect hostess for the holidays.

b. Super extrovertida... me encanta hacer nuevos amigos. / Very outgoing...I love making new friends.

c. Creativa! Cuánto menos convencional, mejor!  /  Creative! The less conventional, the better!

d. Práctica - me gusta lucir bien, pero sólo si es eficiente. / Practical - I like to look good, but only if it's efficient.

2. Qué tipo de música escuchas? / What type of musc to you listen to?

a. Todo lo que te haga bailar como Shakira - ¡hasta piensas tomar clases de baile árabe! / Anything that makes me dance like Shakira - I'm even thinking about taking Arabic dancing classes!

b. Alternativo o rock. / Alternative or rock.

c. Lo qué esté más en onda... sabes todas las letras de las canciones en la radio. /  Mainstream music...you know all the words of the songs on the radio.

d. Te gusta bailar... pero también usas la música para relajarte. Te gustan las canciones más calmadas como baladas, y soft pop. / I like to dance but I also use music to relax. I like all the calm music like ballads and soft pop.

3. Cuál es tu pasatiempo favorito? / What's your favorite hobby?

a. Organizar fiestas y salidas con familia/amigos / Plan parties and outings with my family and friends.

b. Tener cenas íntimas con tu hombre. / Have romantic dinners with my man.

c. Shopping! Cuánto más, mejor. / Shopping! The more, the better.

d. Hacer cosas en la casa, salir con los niños, y estar en familia. / Do crafts, go out with the kids and be with family.

4. Cuál es tu color favorito para estas navidades? / What is your favorite color for Christmas?

a. Dorados y plateados! / Silver and gold!

b. Soy clásica - blancos y negros... ¡como el glamour de Hollywood de antes ! / I'm classical - black and white, like old Hollywood glamour!

c. Muchísimo color! No puedo elegir uno! / A lot of colors! I can't choose just one!

d. No me gusta lo que llama mucho la atención. Decoró simple y bonito / I don't like what brings a lot of attention. I like simple and pretty.

Mayoría de As / Mostly As:  Corazón de Oro / Heart of Gold

Tienes un corazón de oro y te encanta estar entre amigos y familia. Eres la que típicamente organiza todo y deslumbra a los invitados.

You have a golden heart and you love to be among friends and damily. You're the one who typically plans everything and dazzle your guests.

Mayoría de Bs / Mostly Bs: Caliente que echa Humo / Smokin' Hot

Aunque eres muy sociable, te gusta más las situaciones íntimas y pasar tiempo de calidad con tu hombre y tus niños. Pero siempre vistes con cuidado y te tomas tu tiempo para sentirte bella--por fuera y por dentro.

Although you're very sociable, you like to be in more intimate surroundings and spend quality time with your man and kids. But you always dress carefully and take your time to feel beautiful--inside and out.

Mayoría de Cs / Mostly Cs:  Divertida y Atrevida / Fearless Fun

¡Te encantan los colores y te rodeas de ellos para sentirte feliz y a gusto! Estás siempre con sonrisas y deleitando a todos con tu energía positiva, carismática y magnética. 

You love colors and your surround yourself in them to feel happy and comfortable! You're always smiling and delighting everything with your positive enegry, charisma and energy.

Mayoría Ds / Mostly Ds: Belleza Natural / Natural Beauty

Te encanta maquillarte pero para resaltar tu belleza natural, no opacarla. Eres práctica, leal, y una gran amiga para prestar apoyo. Te sientes más a gusto cuidando a los tuyos, aunque a veces te olvides un poquito de ti.

You love doing your makeup but to bring out your natural beauty, not overshadow it. You're practical, loyal and a great friend to give support. You feel great taking care of other, even though sometimes you forget about yourself.

Replies (57) displaying 1-10
chuliss

Thank you / Gracias mayoria de D 

SI SOY LEAL Y UNA BUENA AMIGA  ! JIJIJI  ME GUSTO 

yayis86

Belleza natural. D

Hernandez

Yo soy A y D ;)

Dulcecita
Mayoria de D.
Posted on MamásLatinas Mobile
lilnena98

Fearless fun..C!

SEA0701

1. A 

2. A

3. B 

4. A

lol I'm "Heart of Gold"!!

Chaparrita0311

D...y la verdad que asi soy no tanto por la belleza natural, jaja, pero si por lo leal y buena amiga dispuesta a apoyar en todo!

rony1224
Mmmm ninguna!
Posted on MamásLatinas Mobile
loves67

Smoking Hot

Mostly all b's

karladiego

I had half Bs and half Ds...and I realize I do prefer the natural look but every now and then I can go for the smoking hot look.