Pidiendo Bendición/Asking for Blessing

• 14 Replies
  • 1 mom liked this

¿Se criaron teniendo que pedirle bendición a sus padres?  ¿Les enseñaron a sus hijos hacerlo también?

Were you raised having to ask your parents for "bendición" (blessings)?  Did you teach your kids to do the same?

Replies (14) displaying 1-10
JCTVCBN

No,

I wasn't, and I didn't.

RainyRain

I was not, Our parents gave us a blessing before bed time and when we left for school but we never asked for a blessing.

renee4212

Yes, I was raised this way.

ctouzet

Yes, my sister, myself & all our cousins were raised this way too.  My dh & I don't have our kids do it to us (dh didn't grow up doing it, so it would have been a one sided request from me).  I do however insist that they do it with my parents & older family members.  If I do it, they do it.

Quoting renee4212:

Yes, I was raised this way.

Yammismom

no,we only prayed before going to bed ,but i now always bendizco a mis hijos.

ML Lourdes

Yes, I was raised this way.  I have to ask for "bendicion" whenever I speak to my aunts, uncles, grandparents, etc.  and I still do whenever I speak to them.  Unfortunately I haven't taught my kids to do it but they are EXTREMELY respectful of their elders.

sophiesmom07

No fue algo que practicamos en mi casa, aunque mi abuelita siempre me da la bendicion quando me voy de la casa.

guarita

Si, en mi pais (Venezuela) se acostumbra pedir la bendicion yyo,  viejorra y todo sigo pidiendo la bendicion, y le estoy inculcando eso a mi hijo de 2 años y medio...Lastima que mi esposo no lo acostumbraron (mexicano) y para el, es raro y dificil dar la bendicion, mi sobrina al principio le pedia la bendicion a su Tio y como el no le respondia, ella opto por no pedirsela mas =-(... y es que para nosotros los venezolanos es muy importante, cuando pedimos la bendicion y sino nos responden es como una falta de respeto... Sabian que cuando se pide la bendicion, significa: Señor Dios bendice a la persona que esta pidiendo la bendicion asi como la que la esta dando...

chichi
yo no fui criada asi perro ahorra que soy cristiana sienpre le pido a Dios que bendiga nuestra vidas y a mis hijas les enceno a pedirle a Dios que el las bendiga y las guarde sienpre , la biblia dice que nosotros bendiscamos a nuestros hijos
bella_latina
Yes. Everytime I walk out the door my mom screams out "que dios te bendiga hija"
Posted on MamásLatinas Mobile